WEBINAR MDR impact in dagelijkse praktijk

MDR is dan toch een feit. Na jaren van voorbereiding, hard werken en uitstel is de MDR wetgeving per 26 mei 2021 van kracht. Dit betekent niet dat we klaar zijn en achterover kunnen leunen. Juist nu zullen we in de praktijk tegen allerlei praktische problemen en vragen aanlopen.

Graag willen wij u uitnodigen voor ons MDR webinar van 10 juni. Hierin geeft de werkgroep MDR een antwoord op de meest gestelde vragen rondom MDR en Hulpmiddelen naar Maat, bruikleen & hergebruik en de laatste ontwikkelingen ten aanzien van EUDAMED. Daarnaast geeft Spentys een kijkje in de keuken van MDR en 3D-printing. Tot slot is er een interactieve inventarisatie van de ervaringen met MDR in de praktijk en wat we hiervan kunnen leren.

Webinar is alleen toegankelijk voor partner organisaties van SOHN. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Na aanmelding ontvangt u een link om te kunnen deelnemen.

• Datum: donderdag 10 juni 2021
  • Locatie: Webinar , Online

10 juni

16:30
Ontvangst SOHN
16:45
Introductie en welkom Esther Mik, Bestuur SOHN
16:50
MDR & hulpmiddel naar Maat. Praktijk voorbeeld in 3D-printing. Cédric Gillissen, Spentys
17:05
MDR – Impact in de praktijk. Terugkoppeling meest gestelde vragen. Kerensa Mooijman, werkgroep MDR SOHN
17:20
Uitslag Poll en vragen Kerensa Mooijman, werkgroep MDR SOHN
17:30
Einde

26 mei 2021

Vanaf deze week 26 mei 2021 is de Europese wetgeving MDR in werking getreden. Partner organisaties hebben een werkgroep gevormd en gezamenlijk antwoorden gezocht voor de meest gestelde vragen die bij SOHN zijn binnengekomen rondom de implementatie van de MDR. De werkgroep bestaat uit Marco de Jong (Bewegingsvisie), Monique Drabbe (OIM), Tim Dries (Livit), Marcel Boshuizen (ZSM), Holger Braun (RRT), John Stadens (RRT), Zadik Surup (ZSM), namens SOHN o.l.v. Kerensa Mooijman. De werkgroep heeft een Q&A document als resultaat opgeleverd en is inmiddels verstuurd aan alle partner organisaties. De vragen en antwoorden voldoen aan de wettelijke voorschriften en relevante verantwoordelijkheden in het kader van de MDR en zijn samengesteld op basis van beschikbare informatie gepubliceerd tot 26 mei 2021. Informatie is toegepast (deel geïnterpreteerd) op de orthopedische werkplaats. SOHN behoudt zich het recht voor om in de toekomst informatie aan te passen op basis van andere inzichten en/of nieuwe informatie vanuit wet- en regelgeving.